Auto Auto

Mobilitate electrică fără compromisuri

Versiunea cu propulsie electrică a Clasei B de la Mercedes-Benz este o mașină pentru cei care nu vor să aleagă calea de mijloc, a sistemului hibrid. Cu un motor electric puternic, o autonomie generoasă și aceeași polivalență specifică modelului cu propulsor convențional, Clasa B Electric Drive oferă tehnologia de mâine într-o formă deja matură, fără compromisuri

Mercedes-Benz, prin implementarea propulsiei electrice pe Clasa B, a optat pentru o soluție careîi permite să realizeze această variantă pe aceeași linie cu celelelalte versiuni cu propulsive convențională ale Clasei B, cu un plus de flexibilitate când vine vorba despre ajustarea nivelului producției. Mai mult, B-Class Electric Drive oferă cinci locuri full size și un portbagaj foarte mare, care oferă un volum superior chiar și celui de la versiunile convenționale, podeaua dublă fiind realizată după o nouă „rețetă”. Astfel, caroseria body-in-white include podeaua clasică și doar în dreptul banchetei spate se montează o podea suplimentară, sub care se creează spațiu în funcție de tipul de propulsie: pentru baterii, rezervoare de gaz sau rezervoare de hidrogen de la viitoarea generație Fuel-Cell. Mercedes-Benz denumește acest spațiu „energy space”. În cazul lui B-Class Electric Drive, aici se află bateriile Li-Ion cu o capacitate de 28 kWh. Acestea se pot încărca de la o priză normală (230 V, curent monofazat) în 9,1 ore sau de la un wallbox (400 V, curent trifazat) în doar trei ore.

Ca și la Clasa B cu motoare diesel sau pe benzină, se poate opta pentru echipările Urban și Style sau pentru o echipare specială numită Electric Art, care include jante de aliaj de 18 inchi, o combinație specială de două culori de vopsea, alb Cirus pentru caroserie și albastru South Sea, pentru barele orizontale din grila radiatorului și oglinzile exterioare, scaune și partea superioară a bordului îmbrăcate în piele Artico și emblema Electric Drive amplasată în exterior, pe laterale. Mașina poate fi personalizată, suplimentar, și cu pachetul Exclusive. Mai mult, climatizarea automată Thermotronic este echipare standard.

Versiunea electrică B-Class Electric Drive a fost dezvoltată în cooperare cu Tesla Motors, cu care Mercedes-Benz are de mult timp o cooperare în domeniul mobilității electrice. Motorul electric furnizează o putere de 180 CP și un cuplu maxim de 340 Nm, comparabil cu al unui motor turbo pe benzină de 2 litri. Propuslorul accelerează liniar și viguros și,în acelasi timp, extrem de silențios. Doar 7,9 secunde sunt necesare pentru accelerația de la 0 la 100 km/h și apoi B-Class Electric Drive continuă să accelereze la fel până la atingerea vitezei maxime de 160 km/h. Niciun motor pe benzină din lume nu accelerează atât de liniar și nicio cutie de viteze automată ce dispune de convertor de cuplu sau dublu ambreiaj, oricât de sofisticată ar fi, nu transmite atât de liniar fluxul de putere. B-Class Electric Drive are o transmisie continuă cu o singură treaptă, iar padelele din spatele volanului, care la alte modele Mercedes sunt utilizate pentru schimbarea treptelor, sunt folosite aici pentru selectarea gradului de recuperare a energiei. Utilizând cele două padele cu și -, se trece prin modurile D , D, D- și D Auto.

Pe modul D , nu se recuperează deloc energie, mașina fiind în modul sailing, ceea ce înseamnă că dacă se ia piciorul din accelerație, mașina nu frânează și nu se recuperează energie la frânare. În modul D, nivelul de recuperare este moderat, iar în modul D- recuperarea energiei este cea mai eficientă. În modul D Auto, recuperarea se face în funcție de situațiile de trafic. Opțional, modul D Auto funcționează ca și la modelulS 500 Plug-In Hybrid, pe bază de radar. Dacă mașina din față frânează, B-Class Electric Drive frânează la rândul său și se recuperează energie. Dacă cel din față nu frânează, atunci Electric Drive intră în mod sailing fără recuperare. În plus, față de modurile de condus Efficiency (E), Comfort (C) și Sport (S) de la modelele convenționale, la Mercedes Clasa B Electric Drive avem de ales între modurile E (Economy Plus), E (Economy) și S (Sport). În modul E , puterea este redusă la circa 65 kw, iar viteza maximă este de 110 km/h. Însă, pe modul kickdown, puterea maximă este disponibilă imediat. Pe modul E, puterea este restricționată la 98 kw, dar de asemenea, se poate apela la puterea maximă dacă se apasă kickdown-ul. În modul Sport, B-Class nu este cu nimic inferior unui motor turbo pe benzină de 2 litri.

 

Cu bateria încărcată 100 , autonomia comunicată de constructor este de 200 de km, iar această valoare reprezintă mai mult decât traseul mediu zilnic al majorității utilizatorilor. Există și un range extender, care mai adaugă teoretic 30 km. Această opțiune se activează de la un buton de pe bord și încarcă bateria la capacitatea maximă, însă nu este recomandat să fie utilizată frecvent, deoarece încărcarea la capacitate maximă a bateriei reduce durata ei de viață, pentru care Mercedes-Benz oferă o garanție de 8 ani sau 100.000 km. La drum întins, B-Class Electric Drive se conduce foarte plăcut și este extrem de silențios. În liniștea totală se aude doar un ușor zgomot la vânt și de la pneuri,în funcție de calitatea drumurilor. Opțional, pentru a nu surprinde pietonii și bicicliștii, Mercedes oferă un generator de sunet (difuzor) care funcționează până la 30 km/h. B-Class Electric Drive cântărește 1725 kg, cu 220 kg mai mult decât B 220 d, însă datorită amplasării bateriilor sub bancheta spate, între cele două punți, ținuta de drum nu este afectată. Practic, B-Class Electric Drive se simte la condus ca un B-Class pe benzină, fiind mai puțin subvirator decât versiunea diesel cu motor de 2,1 litri.

Promo