Versiunea cu propulsie electrică a Clasei B de la Mercedes-Benz este o maşină pentru cei care nu vor să aleagă calea de mijloc, a sistemului hibrid. Cu un motor electric puternic, o autonomie generoasă şi aceeaşi polivalenţă specifică modelului cu propulsor convenţional, Clasa B Electric Drive oferă tehnologia de mâine într-o formă deja matură, fără compromisuri
Mercedes-Benz, prin implementarea propulsiei electrice pe Clasa B, a optat pentru o soluţie careîi permite să realizeze această variantă pe aceeaşi linie cu celelelalte versiuni cu propulsive convenţională ale Clasei B, cu un plus de flexibilitate când vine vorba despre ajustarea nivelului producţiei. Mai mult, B-Class Electric Drive oferă cinci locuri full size şi un portbagaj foarte mare, care oferă un volum superior chiar şi celui de la versiunile convenţionale, podeaua dublă fiind realizată după o nouă „reţetă”. Astfel, caroseria body-in-white include podeaua clasică şi doar în dreptul banchetei spate se montează o podea suplimentară, sub care se creează spaţiu în funcţie de tipul de propulsie: pentru baterii, rezervoare de gaz sau rezervoare de hidrogen de la viitoarea generaţie Fuel-Cell. Mercedes-Benz denumeşte acest spaţiu „energy space”. În cazul lui B-Class Electric Drive, aici se află bateriile Li-Ion cu o capacitate de 28 kWh. Acestea se pot încărca de la o priză normală (230 V, curent monofazat) în 9,1 ore sau de la un wallbox (400 V, curent trifazat) în doar trei ore.
Ca şi la Clasa B cu motoare diesel sau pe benzină, se poate opta pentru echipările Urban şi Style sau pentru o echipare specială numită Electric Art, care include jante de aliaj de 18 inchi, o combinaţie specială de două culori de vopsea, alb Cirus pentru caroserie şi albastru South Sea, pentru barele orizontale din grila radiatorului şi oglinzile exterioare, scaune şi partea superioară a bordului îmbrăcate în piele Artico şi emblema Electric Drive amplasată în exterior, pe laterale. Maşina poate fi personalizată, suplimentar, şi cu pachetul Exclusive. Mai mult, climatizarea automată Thermotronic este echipare standard.
Versiunea electrică B-Class Electric Drive a fost dezvoltată în cooperare cu Tesla Motors, cu care Mercedes-Benz are de mult timp o cooperare în domeniul mobilităţii electrice. Motorul electric furnizează o putere de 180 CP şi un cuplu maxim de 340 Nm, comparabil cu al unui motor turbo pe benzină de 2 litri. Propuslorul accelerează liniar şi viguros şi,în acelasi timp, extrem de silenţios. Doar 7,9 secunde sunt necesare pentru acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi apoi B-Class Electric Drive continuă să accelereze la fel până la atingerea vitezei maxime de 160 km/h. Niciun motor pe benzină din lume nu accelerează atât de liniar şi nicio cutie de viteze automată ce dispune de convertor de cuplu sau dublu ambreiaj, oricât de sofisticată ar fi, nu transmite atât de liniar fluxul de putere. B-Class Electric Drive are o transmisie continuă cu o singură treaptă, iar padelele din spatele volanului, care la alte modele Mercedes sunt utilizate pentru schimbarea treptelor, sunt folosite aici pentru selectarea gradului de recuperare a energiei. Utilizând cele două padele cu şi -, se trece prin modurile D , D, D- şi D Auto.
Pe modul D , nu se recuperează deloc energie, maşina fiind în modul sailing, ceea ce înseamnă că dacă se ia piciorul din acceleraţie, maşina nu frânează şi nu se recuperează energie la frânare. În modul D, nivelul de recuperare este moderat, iar în modul D- recuperarea energiei este cea mai eficientă. În modul D Auto, recuperarea se face în funcţie de situaţiile de trafic. Opţional, modul D Auto funcţionează ca şi la modelulS 500 Plug-In Hybrid, pe bază de radar. Dacă maşina din faţă frânează, B-Class Electric Drive frânează la rândul său şi se recuperează energie. Dacă cel din faţă nu frânează, atunci Electric Drive intră în mod sailing fără recuperare. În plus, faţă de modurile de condus Efficiency (E), Comfort (C) şi Sport (S) de la modelele convenţionale, la Mercedes Clasa B Electric Drive avem de ales între modurile E (Economy Plus), E (Economy) şi S (Sport). În modul E , puterea este redusă la circa 65 kw, iar viteza maximă este de 110 km/h. Însă, pe modul kickdown, puterea maximă este disponibilă imediat. Pe modul E, puterea este restricţionată la 98 kw, dar de asemenea, se poate apela la puterea maximă dacă se apasă kickdown-ul. În modul Sport, B-Class nu este cu nimic inferior unui motor turbo pe benzină de 2 litri.
Cu bateria încărcată 100 , autonomia comunicată de constructor este de 200 de km, iar această valoare reprezintă mai mult decât traseul mediu zilnic al majorităţii utilizatorilor. Există şi un range extender, care mai adaugă teoretic 30 km. Această opţiune se activează de la un buton de pe bord şi încarcă bateria la capacitatea maximă, însă nu este recomandat să fie utilizată frecvent, deoarece încărcarea la capacitate maximă a bateriei reduce durata ei de viaţă, pentru care Mercedes-Benz oferă o garanţie de 8 ani sau 100.000 km. La drum întins, B-Class Electric Drive se conduce foarte plăcut şi este extrem de silenţios. În liniştea totală se aude doar un uşor zgomot la vânt şi de la pneuri,în funcţie de calitatea drumurilor. Opţional, pentru a nu surprinde pietonii şi bicicliştii, Mercedes oferă un generator de sunet (difuzor) care funcţionează până la 30 km/h. B-Class Electric Drive cântăreşte 1725 kg, cu 220 kg mai mult decât B 220 d, însă datorită amplasării bateriilor sub bancheta spate, între cele două punţi, ţinuta de drum nu este afectată. Practic, B-Class Electric Drive se simte la condus ca un B-Class pe benzină, fiind mai puţin subvirator decât versiunea diesel cu motor de 2,1 litri.